tirsdag 26. juni 2012

Turnusfridag og Marita på "tomgang".

I dag har jeg hatt turnusfridag, og disse dagene har vanligvis gått med til vasking. Hver bidige en faktisk, men i dag har jeg virkelig ikke hatt energi til å dra frem støvsugeren en gang. Har gått litt på "tomgang" i det siste, og det har vel en sammenheng med at jeg er temmelig klar for ferie snart. Sov til klokka 10, fikset meg noe frokost, hoppet i dusjen og fløy over fartsdumpene med sykkelen min ned til sentrum. Endte opp med å bruke ALTFOR mange "gærninger" på Byggmakker, og jeg skulle egentlig bare kjøpe noen muttere for å endelig få festa do-skåla mi. Fra nå av kan mine gjester nyte et do-besøk hos meg, uten å være redd for å falle i gulvet!


Denne lista laga jeg for en drøy måned siden, og i dag tok jeg den fram. Heldigvis var det noe som kunne krysses av. Det er de punktene med stjerne foran, som jeg er ferdige med, eller påbegynt rettere sagt. Det med å legge en plan for badet, ble gjort på rekordtid nede på "ba-bompi-bom" i dag, og jeg endte opp med å kjøpe en rull med noe recover-tapet. Planen var i utgangspunktet å sparkle over den veggen som ser verst ut på badet, men så var det en behjelpelig kar som mente at det ville bli en enklere jobb og et penere resultat ved å legge denne tapeten og male over etterpå. Har aldri tapetsert før, så det blir spennende å se hvordan det blir. Vet ikke når jeg får tid til å begynne, men jeg skal nok sørge for å få det dokumentert, hvis det er ønskelig? 

Var såpass optimistisk, at jeg håpa på å få gjort unna alt på lista i løpet av sommeren, men må vel bare være realistisk å gjøre det om til en årsplan istedet. I alle fall greit å ha det nedskrevet. 
Det ble uansett kjøpt disse mutrene, tapet, tapetlim, terrasserens, beis, 3-stjerners gulvmaling (til overflaten på kjøkkenbordet mitt), sandpapir, pensler og ruller. Jeg har forskjellig å ta meg framover. 

Videre gikk turen til G-sport for å kjøpe en sovepose (aner ikke hvor min gamle har tatt veien), og jeg skal jo på Trænafestival om få dager, så da måtte det investeres i en ny sovepose. Skal si både feriepenger og skattepengene har fått føtter å gå på...


Soveposen måtte selvsagt testes ut på stuegulvet, kjentes lovende ut. 

I kveld var jeg nede på kaia for å få noen minutter med min kjære Sigurd. Skal bli utrolig deilig med ferie og masse tid sammen med han i nord. Det er bare 5 arbeidsdager igjen nå, før jeg setter meg på hurtigruta oppover til vakre Helgeland og kjæresten. Deilig følelse!

Nå er det natta, så dere får sove godt. 





5 kommentarer:

  1. Einno nåkkå at ein slæpp å dætt i gålve kvar gång ein ska på do! Flottings :)

    SvarSlett
  2. GØy!! Gler mæ t å følg bloggen din søtnos:) Du e jo ikke direkte en kvinne av få ord, så regne med main må sett av litt tid før main går inj hit...:)??hihi
    Ellers så har æ løst å kom å prøv d trøgge doe dett i løpet av sommern vess du bli heim nokka!!:)
    Kos å klæm fra bolla på Stjørdarn;)

    SvarSlett
    Svar
    1. ps: Æ love å kommenter kvar gång vess du fjerne ordbekreftelsen!!! Anoying!!

      Slett
    2. Ordbekreftelsen?? Ka e d?:P

      Slett
    3. d e sånn "bevis at du ikke er en robot" greie. finner det på utforming - innstillinger - innlegg og kommentarer - vis ordbekreftelse - nei

      Slett